Bel: +31 85 06 09 050

Herstarten van Private Cloud

Omdat storingen zich niet aan kantoortijden houden, is EffectHosting voor belangrijke zaken altijd bereikbaar. U kunt buiten kantoortijden altijd gebruik maken van onze storingsdienst.

Echter, in veel gevallen is dit niet kosteloos. Als u een beroep op onze storingsdienst doet, brengen wij per gemeld probleem 150 Euro extra in rekening, zonder dat wij kunnen garanderen dat het probleem ook daadwerkelijk wordt opgelost. Wanneer u een SLA met ons heeft afgesproken is in bepaalde gevallen geen vergoeding nodig. U kunt hier informatie over vinden in de tabel onderaan deze pagina.

Wanneer u contact met onze storingsdienst opneemt, kan het zijn dat het een paar minuten duurt voordat u iemand te spreken krijgt. Dit heeft te maken met de automatische doorschakeling naar één van onze (beschikbare) medewerkers.

 

Voordat u een storing meldt:

1. Kijkt u eerst waar de storing is, bij u of bij EffectHosting. U kunt hiervoor bijvoorbeeld de volgende tool voor gebruiken: https://www.isup.me/

2. Het is verstandig om een paar minuten af te wachten voordat u actie onderneemt, aangezien de meeste systemen beschikken over “auto healing”. Binnen enkele minuten herstelt het systeem zichzelf;

3. Bepaal of het om een urgent probleem gaat dat niet kan wachten tot maandag;

4. Kijk of u het probleem zelf op kunt lossen. U kunt het systeem herstarten via het E-Panel als het gaat over een VPS of Private Cloud. Wacht na het herstarten ongeveer 10 minuten;

5. Zorg dat u alle benodigde informatie zoals foutmeldingen en tijdstippen van de storing voorhanden heeft. De medewerker van EffectHosting kan u dan beter helpen;

6. Vergeet niet om ook altijd een e-mail te sturen naar onze servicedesk met uitleg en gegevens van de storing. Op die manier kunnen onze medewerkers de storing registreren om u in de toekomst wellicht nog beter van dienst te kunnen zijn.

 

Omschrijving Zonder SLA Met 24×7 SLA Binnen kantooruren
EffectHosting volledig onbereikbaar Geen kosten Geen kosten Geen kosten
Beheersysteem (PowerPanel onbereikbaar) Wel kosten Wel kosten Geen kosten
Beheersysteem (Plesk/Cpanel onbereikbaar) Wel kosten Wel kosten Geen kosten
Website onbereikbaar (serverstoring) Wel kosten Geen kosten Geen kosten
Website onbereikbaar (fout in applicatie) Wel kosten Wel kosten Geen kosten
Database onbereikbaar Wel kosten Geen kosten Geen kosten
Email versturen Wel kosten Wel kosten Geen kosten
Email ontvangen (mailprogramma) Wel kosten Wel kosten Geen kosten
Email ontvangen (bounces naar verzender) Wel kosten Geen kosten Geen kosten
Website gehacked / malware / misbruikt Wel kosten Wel kosten Geen kosten

 

Zonder een 24×7 SLA zijn er dus bijna altijd kosten aan een storing verbonden. Met 24×7 SLA, hebben wij als stelregel dat wanneer bezoekers/eindgebruikers er last van de storing hebben, dit binnen de afgesloten overeenkomst valt. Ondersteunende diensten zoals beheersystemen vallen buiten de primaire beschikbaarheid.

 

Toch vragen?

Heeft u nog vragen, loopt u gewoonweg vast? Wij zijn er voor u! Tijdens kantooruren kunt u ons bereiken op 085 06 09 050 (maandag t/m vrijdag van 09u⁰⁰ – 17u⁰⁰). Indien u ons liever per mail wilt benaderen kunt u het onderstaande contactformulier invullen. Als u ons op werkdagen voor 17u⁰⁰ mailt, krijgt u nog dezelfde werkdag bericht van ons!

Uw (bedrijfs)naam *

Uw telefoonnummer *

Uw e-mail *

Hoe wilt u bereikt worden?*

TelefoonE-mail

Uw bericht