Menu
Herstarten van Private Cloud
Omdat storingen zich niet aan kantoortijden houden, is EffectHosting voor belangrijke zaken altijd bereikbaar. U kunt buiten kantoortijden altijd gebruik maken van onze storingsdienst.
Echter, in veel gevallen is dit niet kosteloos. Als u een beroep op onze storingsdienst doet, brengen wij per gemeld probleem 150 Euro extra in rekening, zonder dat wij kunnen garanderen dat het probleem ook daadwerkelijk wordt opgelost. Wanneer u een SLA met ons heeft afgesproken is in bepaalde gevallen geen vergoeding nodig. U kunt hier informatie over vinden in de tabel onderaan deze pagina.
Wanneer u contact met onze storingsdienst opneemt, kan het zijn dat het een paar minuten duurt voordat u iemand te spreken krijgt. Dit heeft te maken met de automatische doorschakeling naar één van onze (beschikbare) medewerkers.
Voordat u een storing meldt:
1. Kijkt u eerst waar de storing is, bij u of bij EffectHosting. U kunt hiervoor bijvoorbeeld de volgende tool voor gebruiken: https://www.isup.me/
2. Het is verstandig om een paar minuten af te wachten voordat u actie onderneemt, aangezien de meeste systemen beschikken over “auto healing”. Binnen enkele minuten herstelt het systeem zichzelf;
3. Bepaal of het om een urgent probleem gaat dat niet kan wachten tot maandag;
4. Kijk of u het probleem zelf op kunt lossen. U kunt het systeem herstarten via het E-Panel als het gaat over een VPS of Private Cloud. Wacht na het herstarten ongeveer 10 minuten;
5. Zorg dat u alle benodigde informatie zoals foutmeldingen en tijdstippen van de storing voorhanden heeft. De medewerker van EffectHosting kan u dan beter helpen;
6. Vergeet niet om ook altijd een e-mail te sturen naar onze servicedesk met uitleg en gegevens van de storing. Op die manier kunnen onze medewerkers de storing registreren om u in de toekomst wellicht nog beter van dienst te kunnen zijn.
Omschrijving | Zonder SLA | Met 24×7 SLA | Binnen kantooruren |
---|---|---|---|
EffectHosting volledig onbereikbaar | Geen kosten | Geen kosten | Geen kosten |
Beheersysteem (PowerPanel onbereikbaar) | Wel kosten | Wel kosten | Geen kosten |
Beheersysteem (Plesk/Cpanel onbereikbaar) | Wel kosten | Wel kosten | Geen kosten |
Website onbereikbaar (serverstoring) | Wel kosten | Geen kosten | Geen kosten |
Website onbereikbaar (fout in applicatie) | Wel kosten | Wel kosten | Geen kosten |
Database onbereikbaar | Wel kosten | Geen kosten | Geen kosten |
Email versturen | Wel kosten | Wel kosten | Geen kosten |
Email ontvangen (mailprogramma) | Wel kosten | Wel kosten | Geen kosten |
Email ontvangen (bounces naar verzender) | Wel kosten | Geen kosten | Geen kosten |
Website gehacked / malware / misbruikt | Wel kosten | Wel kosten | Geen kosten |
Zonder een 24×7 SLA zijn er dus bijna altijd kosten aan een storing verbonden. Met 24×7 SLA, hebben wij als stelregel dat wanneer bezoekers/eindgebruikers er last van de storing hebben, dit binnen de afgesloten overeenkomst valt. Ondersteunende diensten zoals beheersystemen vallen buiten de primaire beschikbaarheid.
Toch vragen?
Heeft u nog vragen, loopt u gewoonweg vast? Wij zijn er voor u! Tijdens kantooruren kunt u ons bereiken op 085 06 09 050 (maandag t/m vrijdag van 09u⁰⁰ – 17u⁰⁰). Indien u ons liever per mail wilt benaderen kunt u het onderstaande contactformulier invullen. Als u ons op werkdagen voor 17u⁰⁰ mailt, krijgt u nog dezelfde werkdag bericht van ons!